Freakshow Collective Seed Run [CLOSED]

Well there is dna testing for cannabis now so when I grow mine if someone wants to have it done I can send a sample in to be tested. I don’t care enough to bother lol damn near everything is genetically modified in some way or another. Only way to eat vegetables as God intended them is if you got 100 yr old seed stock

6 Likes

Its not 40yrs of selective breeding.

Its a bx4 of (Big bud x skunk#1) x (Chiquita Banana x Big Sur Holy Weed)

Heres the story.

6 Likes

Also, these guys posted pictures of their version right about the same time HSC did. Weird

2 Likes

Hummmm that’s odd. Maybe the breeder sold some before teaming up with Humboldt

3 Likes

I mean it did say in the article that it took decades to get to what it is now. 6 generations of back crossing just to secure the leaf pattern, then more to get the purple, and so on. It sounds damn good and a very interesting plant to have. Should be some fun runs from this ^^

4 Likes

My bad then, must have missed that. Too much death bubba lol

7 Likes

Plz be sure and get these up in some journals… Im a little leary of these oddities but look forward to a few good journals an smoke reports from a few educated smokers before i go out and buy these seeds…

4 Likes

Paid:
@George , @Pakore , @Craigson15 , @Guitarzan , @misterbee , @Heritagefarms , @curiouscat , @anon4675195 , @Tappy

Everyone else message me for the paypal or etransfer email address.
@Tommy_McCain

4 Likes

Done @tappy check your inbox :+1::wink:

4 Likes

When I get mine and get home I’ll be popping a couple

3 Likes

Definitely do the journal!! Will be cool to compare yours to ours!!!

2 Likes

I would love to get some pollen from one of y’alls males. Be easier to make enough for the community with a couple of us doing the seeds

6 Likes

I think we’ll have lots of pollen to spare…going to be doing all 20 seeds in one shot. The crew of 10 that pitched in will each be getting 10% of the seeds and 10% of the pollen collected…everything split evenly.

9 Likes

I wish I would have seen this sooner lol just couldn’t pass them up lol I could grow these right in my front flower beds and no one would know lol

8 Likes

POLLEN INVRIEZEN EN ZELF BESTUIVEN.(the English version will come soon)

Hier ga ik dus uitleggen hoe je dit aanpakt en vooral hoe het “goed gaat” en de moeite zich loont.
Als je het verzamelde stuifmeel niet héél snel ontdoet van alle plant deeltjes en daarna direct aanlengt met extra gezeefd tarwebloem (bijvoorbeeld), dan komt er 7 v.d. 10 keer al niks van terecht. Stuifmeel van Cannabis bewaren en invriezen is niet voor niets een best moeilijke zaak dus ook niet echt interessant (los van kwekers en/of cultivators) want je leest er ook amper wat over.
Het mooiste is om stuifmeel van een volop bloeiende plant te verzamelen. Dat kun je dan op twee manieren doen. Heel voorzichtig of de beuk erin. Heel voorzichtig doe je het als je alleen bent en daardoor tijd een bepalende factor wordt. Van verzamelen tot invriezen mag dan ook niet langer dan hooguit 10 minuten duren. Met de beuk erin gaat het anders (Ik verkies de beuk erin manier) omdat die 10 minuten sowieso niet te omzeilen zijn. Zorg eerst dat je alles klaar hebt liggen. Daarbij denk ik aan: Een glasplaat of grote spiegel, droog tarwemeel, goede gummihandschoentjes, een droge papieren zak, een punt pincet, een luchtdicht en goed ontsmet glazen potje of glazen laboratorium buisje.
Voorzichtig betekend in deze: Je gaat pas aan de gang als je planten minimaal 2 dagen geen regen of besproeiing over zich heen kregen. Je trekt nu éérst je gummihandschoenen aan. Neem je smetteloos schone spiegel of glasplaat en probeer de wind zowel binnen door ventilatie, alsook buiten, geen spelbreker te laten zijn. Zorg dat je een voorwerp hebt waarmee je heel subtiel een héél klein tikje tegen een vol bloeiende tak op ongeveer 10 cm. van de hoofdstam aan kunt geven.
Ik gebruik daar een stalen keukenmes voor. Oké, als je spiegel of glasplaat goed steriel is dan hou je hem onder 1 van de takken die je héél voorzichtig naar je toe en/of omlaag trok. Bijna horizontaal is perfect. Vervolgens geef je een héél klein subtiel tikje, dicht bij de hoofdstam, tegen die tak. Als je té hard tikt krijg je veel te veel plantdeeltjes, van de geopende bloemen, tussen het beoogde stuifmeel. En dát kun je niet gebruiken omdat dan het goed zuiveren nooit in 10 minuten gaat. Oké, nu moet er snel gehandeld worden omdat de gang naar de diepvriezer zo kort mogelijk moet zijn. M.a.w. heb je nu de klus om met een loep en pincet vliegensvlug je stuifmeel ontdoet van alles wat geen stuifmeel is. Dáárom was subtiel tikken zo belangrijk. Oké, je hebt het stuifmeel nu goed schoon, wat nu ? Het mengen met de tarwebloem doe je pas als allerlaatste. Nooit meer dan hetzelfde volume van het stuifmeel.
Vlug even goed mengen en dan diréct de vriezer in. Zorg dat je het een sticker ofzo meegeeft waar je de info opzet van welke plant het was.

De beste manier voor mij is om twee glasplaten te gebruiken, met een fijn pincet en een loep als eventueel noodzakelijk hulp gereedschap. Het tarwebloem zeef ik met de hulp van een pantykousje met een fijnheid van 15 denier of fijner.
Let wel op, alles wat je vanaf dit punt doet, moet 100% schoon en vrij van bacteriën en/of schimmels.
En dan, de beuk erin schreef ik. En dat prefereer ik ook. Dit gaat alleen als je 2 glasplaten en de juiste zeven tot je beschikking hebt. Ik maakte ze zelf omdat ze moeilijk te vinden zijn. Deze 2 zeven zorgen ervoor dat ik met redelijk kort handelen 99.9% stuifmeel over heb. Mijn eerste zeef is gemaakt met horrengaas en de tweede met zeefmateriaal dat normaliter zeefdrukkers gebruiken. De eerste zeef haalt al het duidelijk zichtbare plant materiaal eruit en de tweede zeef laat alleen stuifmeel door. Zonder deze twee zeven zou ik nooit stuifmeel kunnen verzamelen op een vrij grove manier. Maar het werkt uiteindelijk prima en is erg functioneel. Met deze grove manier bedoel ik dat ik een grote papieren container zak zo voorzichtig en goed mogelijk over de gehele plant trek.
Voordat ik die zak erover heen trek wordt de plant enigszins naar de grondrichting geduwd. Dit is wel een klusje waar je iemand zijn of haar hulp echt nodig hebt.
Nóóit een plastiek zak of tasje vanwege het stof en stuifmeel aantrekkende statische effect.
Een paar flinke tikken tegen de stam aan doet de rest. Zo krijg je er veel plantdelen bij maar daar zijn de zeven voor en dat bespaart me juist tijd. Tenslotte moet je er steeds vanuit gaan dat het proces van “oogsten tot invriezen” qua tijdsduur erg cruciaal is.
De tarwebloem zeven doe ik dus daarom steeds vooraf, om tijd te besparen als je het stuifmeel eenmaal verzamelt en gezuiverd hebt. Ook op een cleane glasplaat en laat dan een klein gedeelte in een hoek liggen om later met het stuifmeel te mengen. Zoals je tarwemeel koopt is het normaliter echt goed droog zolang je er maar niet met zweethanden aanzit. Als je ongeveer een theelepeltje tarwemeel op de glasplaat laat liggen heb je altijd ruim genoeg. Tenslotte kun je beter niet zo absurd veel bloem bij je stuifmeel mengen want dat maakt het best lastig. Je halve toppen of planten onder een laagje tarwebloem wil je ook niet.
Dat is dan namelijk een goede bodem waar bacteriën en/of schimmels zich prima thuis voelen. Eén op één is prima, ietsje minder tarwebloem is beter.
Zo kun je het doel prima realiseren omdat je dan later met zowel een kwastje, of ook wel beetje bij beetje met een klein ventilatortje, alles goed kunt aanbrengen of bestuiven en hopelijk optimaal te bevruchten.
Het doel van dat tarwemeel is niet meer of minder dan het met gemengd stuifmeel te gebruiken om zo tot een betere verwerkbare materie (meer massa) te komen i.v.m. het goed gespreid bevruchten.
Ik deed jarenlang erg m’n best om uit te vogelen hoe en wat als het om bestuiven gaat. Ik zocht velen jaren naar een alternatief i.p.v. dat tarwebloem. Helaas, ik vond wel zaken die tot nog fijner mengpoeder te maken zijn, maar dat waren steeds geen natuurlijke stoffen waarvan ik niet kon inschatten of ze geen probleem voor mens en/of dier waren. Los van het feit dat ik binnen zo’n complexe materie, dan de te mengen stof met het stuifmeel, nooit van mijn leven in een magnetron zou drogen. (Wat ik met afschuw wel eens lees)
Als het stuifmeel na oogsten ook niet als de wiedeweerga schoon gemaakt wordt en in no time in een VRIEZER i.p.v. een koelkast bewaard wordt, dan wordt het gewoon echt niet waar je op hoopte. En zelfs dan lukt het redelijk vaak niet !
Waarin verpak je het om in te vriezen? Liefst in een écht schoon, 100% droog en 100% luchtdicht afsluitbaar glazen potje. De potjes van HAK zijn bijv. prima.
Langer goed blijven dan 1.5 jaar heb ik nooit mogen beleven.
Op het moment dat je het stuifmeel wilt gebruiken kan je het best heel voorzichtig het deel dat je nodig hebt op vetvrij papier uitspreiden en even op temperatuur laten komen. Met even open leggen bedoel ik zo’n 5 minuten maximaal !
Bij alles wat je binnen deze materie doet moet je gewoon 100% clean werken en bacteriën of schimmels geen kans geven.

Just stay cool, High and take time to Fly !

SpeesCees

2 Likes

Was waiting for 1 more payment, but decided we can move ahead and the cash will come when it does.
Will be ordering the Freakshow reg. 20 seeds from https://unitedseedbank.com/product/humboldt-seed-co-freakshow-reg/

13 Likes

Really looking forward for the outcome of this run :+1::grin::wink:

2 Likes

Fckng awesome :sunglasses:!
so excited for you

1 Like

@curiouscat @Pakore
Lol…should be good!..sucks the canadian dollar is tanking right now…should have ordered them when I started the thread…lol…I got a 10% off coupon code so it comes to $205usd with shipping…which works out to $283.08cad. This covid19 is being a pain in the ass.

6 Likes

Just waiting for them to send the paypal request.

4 Likes